приобрести видеозапись

Valentin Erbuke

Character / Creature Artist

Тема доклада:  Texturing XYZ (англ.)

Тезисы:

–   Transferring the scan ;

–   Displacement and Diffuse;

–   UVs, importance of UVs, different type of UVs for what use;

–   color temperature of the face;

  – RGB and grayscale Mask workflow;

 –  Roughness of the face, multi-use of the map;

  – Why SSS has to be faked, understanding transluency and the importance of the bones.

–  Putting it all together in the shader

 –  Enhancing the maps in the network

 –  Using the same maps and why it is really important > less maps more UDIMs.

 –   Lookdeving and Rendering

О спикере:

Valentin Erbuke, швейцарский художник по персонажам. Обучался в университете компьютерной графики Supinfocom, Франция, потом в Школе визуальных эффектов Gnomon, Голливуд, США, где в настоящий момент продолжает свою карьеру в CG. Ранее преподавал в Швейцарии и уже как год преподает в Калифорнии. Обладатель авардов (последний — Excellence Award for project “Realistic Old Man”, ) и публикаций (например, Tips on Character Texturing), работал над различными телешоу и рекламой, работы публиковались в 80 Level, Autodesk, 3DWorld Magazine и тд. studio AFTERMATH PRODUCTION.